Unim-nos per la pau: el CIEMEN, a l’assemblea de la Fundació Coppieters.

El CIEMEN participa en l’Assemblea General de la Fundació Coppieters a Gandia, per reforçar el compromís d’una Europa que defensa la pau i un món més just i inclusiu davant l’autoritarisme, el militarisme i la guerra com a mitjà per resoldre els conflictes.

L’Assemblea General Ordinària de la Fundació Coppieters coincideix amb l’Assemblea General del partit europeu vinculat a la Fundació Coppieters, l’Aliança Lliure Europea, que també es reuneix a Gandia, en un context marcat per els autoritarismes i les guerres, amb l’objectiu de fixar un full de ruta per defensar els drets socials, la llengua, la cultura, l’estat del benestar i actuar com a dic de contenció contra l’extrema dreta.

Durant dos dies d’intensos debats i intercanvis, més de 30 delegats d’organitzacions de la societat civil, grups de reflexió i centres de recerca ens hem reunit al País Valencià per compartir la nostra visió d’una Europa més democràtica, equitativa i pacífica.

En el transcurs de l’Assemblea s’ha escollit una nova Mesa de la Fundació Coppieters on continua a la presidència Antonia Luciani, d’Arritti, que encapçalarà conjuntament amb el director  Xabier Macias i la resta de la Mesa, reforçant la igualtat de gènere, amb una paritat perfecta i l’equilibri geogràfic, amb representants procedents de les Illes Åland i Occitània.

Durant la trobada, el Consell Científic Assessor de la Fundació va dirigir un taller sobre polítiques per reforçar els drets culturals, els drets econòmics i els drets col·lectius per disposar de la sobirania sobre els recursos, els drets civils i de participació per millorar la qualitat dels sistemes multinivell de governança i les institucions democràtiques.

L’Assemblea també ha aprovat el pressupost i un pla de treball amb tres àrees estratègiques prioritàries: Una intel·ligència artificial Ètica que reconegui la diversitat cultural i lingüística; una governança econòmica que es sustenti en el principi de subsidiarietat i garanteixi l’autonomia dels pobles i les nacions per dissenyar i implementar polítiques públiques; i la promoció de la pau i un sistema internacional equitatiu que es basi en el principi d’autodeterminació i democràcia com a eina per a la prevenció de conflictes, i promogui un sistema internacional multilateral basat en normes i en la justícia.

En el marc d’aquesta trobada, el president del CIEMEN, David Minoves, ha reivindicat l’agenda emancipadora dels pobles com el millor antídot contra els discursos d’odi, i el diàleg i la cooperació com la millor eina per garantir la pau.